Pedreguer reiniciarà la tramitació del Pla General

28/01/2020

La Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica ha declarat la caducitat del Document de Referència del Pla General del terme municipal de Pedreguer emparant-se en que l’Ajuntament no ha remés a l’òrgan ambiental dins del termini concedit la documentació requerida, el que impedeix prosseguir amb la tramitació.

Tant des de l’equip de govern com des de l’equip tècnic sempre s’ha apostat per donar continuïtat al treball que ve realitzant-se des del 2001 per tindre un marc legal urbanístic del qual partir per a poder fer front als problemes d’ordenació existents.

S’ha passat per diferents governs i legislatures (6 amb aquesta acabada d'encetar) amb diferents partits al front de l’administració local i tots aquests han apostat pel Pla General, tant PP, PSOE, AIXA com Compromís. S’ha treballat molt, fet participació ciutadana, adaptacions a tres lleis urbanístiques, exposicions al públic, etc.

Les circumstàncies que han ocorregut els darrers 4 anys (a juny de 2015 Patrimoni demana que es complete el catàleg de béns i espais protegits amb un Inventari de Béns Etnològics, que es lliura a l'Ajuntament en gener de 2018; la Conselleria demana un estudi d'inundabilitat, que es lliura en abril de 2016; s'anul·la la tercera exposició al públic del pla per aparèixer al web un document corresponent a l'anterior exposició; es mantenen nombroses reunions amb els ciutadans afectats per la revisió del sector Molinets per tal de poder donar solució al problema d'inundabilitat d'eixe sector; es retarda la publicació per part del DOCV...) han fet que l’exposició al públic s’allargara fins el dia 20 d’agost, mateix dia en què caducava l’última pròrroga concedida. "En no tindre sentit enviar el document sense haver passat el període d’exposició i sense les al·legacions", argumenta Héctor Mulet, regidor d'Urbanisme, "ens esperàrem a tindre-ho tot i es va aprovar per ple el dia 29 d’agost, pensant que tant a nosaltres, com a poble, com a Conselleria, ens interessava, encara que haguera passat el termini (per 9 dies), que tirara endavant i evitar així una nova tramitació del mateix document, amb tot el que comporta".

En qualsevol cas, l’Ajuntament de Pedreguer va fent camí. Des de la comunicació de la caducitat del document, s'han mantingut reunions amb la Conselleria i s'ha decidit aprofitar l'entrebanc per traure profit i així començar els treballs per a l’ordenació detallada del Pla General, i presentar-lo conjuntament. Ací hauria d’haver menys problemes. A diferència de la fase estructural del Pla General, en la detallada recauen les competències de tramitació i aprovació sobre l’administració local.

A més, el document que ha caducat no és inservible; de fet, tot eixe treball és vàlid: conté el reajustament exigit per la nova normativa, contempla les variacions corresponents a les al·legacions que han estat estimades i les indicacions dels informes sectorials obtinguts ja; per tant, s'entén que la tramitació anirà més lleugera, afegit el fet de que ara podrà ser tot via telemàtica, el que podrà accelerar el procés.

Registra't al nostre NEWSLETTER i rebràs les últimes notícies del municipi al teu correu electrònic.

Podràs donar-te de baixa en qualsevol moment.


5 + 1 =