Pedreguer aprova per unanimitat demanar al Ministeri que el Tren de la Costa es mantinga paral·lel a l'AP-7
L’Ajuntament de Pedreguer, en la sessió plenària ordinària celebrada el passat 28 de juliol, aprovà per unanimitat el document d'al·legacions a la proposta de traçat elaborada pel Ministeri de Foment per a la línia ferroviària València-Alacant (Tren de la Costa). D’aquesta manera, es repeteix el procediment realitzat l’any 2011, quan l’Ajuntament presentà ja les seues consideracions a la proposta de traçat feta aleshores per la Conselleria d’Infraestructures.
Segons les tres alternatives (3C, 3C bis, i 3D) que contempla l’estudi fet públic ara pel Ministeri, en arribar al límit entre els termes municipals de Pedreguer i Ondara, la línia ferroviària es desvia fins a la partida de l’Albardanera, i abandona el corredor viari de l’AP-7 i la N-332 fins a reprendre’l a l’alçada de la fita entre Pedreguer i Gata.
Tots tres traçats presenten importants inconvenients. A més d’un increment considerable del cost (de més de 80 milions d’euros), suposarien l’alçament d’una altra barrera arquitectònica que maximitzaria l’impacte de la juxtaposició d’infraestructures que caracteritza la comarca, alhora que afectaria terrenys inclosos dins del PORN del parc natural del Montgó, i dificultaria l’accés al tren dels habitants dels pobles de l’interior.
Per tot això, el document d’al·legacions aprovat per l’Ajuntament de Pedreguer sol·licita al Ministeri que el traçat ferroviari mantinga el criteri fonamental de paral·lelisme de la nova infraestructura amb les vies de comunicació pre-existents, especialment amb l’autopista AP-7, que regeix el conjunt del recorregut del tren. Per això, es demana recuperar l’alternativa de traçat 3A contemplada en l’Estudi Informatiu del mateix Ministeri de febrer de 2015, que proposava un traçat paral·lel a l’AP-7 i que ha desaparegut injustificadament (juntament amb les alternatives 3B i 3E) de l’actual estudi. Al mateix temps, s’assenyala que no té cap sentit que en l’Estudi Previ, de les tres alternatives plantejades, s’atorgue una majori puntuació a la 3C, que només obté la millor puntuació en un dels criteris de valoració establerts (el funcional, que, a més, sembla fet a mida...), i no és la millor puntuada en termes generals de les tres (ho és la 3D).
Tal com assenyalà al ple, Sergi Ferrús, alcalde del municipi, té intenció de traslladar la postura de Pedreguer a la reunió de la Xarxa d’Alcaldes convocada per al proper dilluns per l’alcalde de Dénia amb l’objectiu de debatre la qüestió del Tren de la Costa. Ferrús afirmà també que s’ha remés el document d’al·legacions als ajuntaments de Gata i Ondara, amb els quals el passat mes de novembre s’acordà coordinar de les actuacions relatives al traçat ferroviari.