Nou servei de cita prèvia per a certificats digitals i tràmits d'empadronament

08/06/2020

L’Ajuntament de Pedreguer posa en marxa un nou servei de cita prèvia per reduir cues i temps d’espera en les gestions més demandades per la ciutadania.

L’Ajuntament de Pedreguer ha posat en marxa el sistema de cita prèvia, que permetrà una atenció més àgil, segura i eficaç a la ciutadania pedreguera, en aquelles gestions que més demanda tenen: els tràmits d'empadronament i els certificats digitals. Tant uns tràmits com altres s'han vist augmentats per les circumstàncies extraordinàries de la crisi sanitària. Pel que fa a empadronament, valga com a dada que en un any Pedreguer ha vist augmentar el padró de 7.699 habitants a 7.881, a data d'1 de gener. Pel que fa a certificats digitals, la seua adquisició s'ha fet més necessària que mai des que s'està potenciant, per motius de seguretat, el tràmit digital de moltes gestions (ajudes per PIMES o matrícula escolar). Des que es va declarar l'estat d'alarma el passat 14 de març, l'Ajuntament de Pedreguer ha estat donant ininterrumpidament aquest servei, havent-se'n tramitat des d'aleshores més de 500.

Per demanar dia i hora s’ha d’accedir al portal https://pedreguer.es/cites (es pot trobar en la pestanya 'Tràmits i serveis' o en la barra lateral dreta de 'banners'). Un cop a dins, s’ha d’escollir per a quin tràmit es vol concertar. El pas següent és escollir dia i hora d’entre les opcions proposades i, per últim, omplir les dades personals.

Per a efectuar la cita prèvia online només cal un correu electrònic i un telèfon mòbil. I les avantatges són la facilitat de demanar hora en qualsevol moment, les 24 hores de qualsevol dia de la setmana, la persona usuària s’evita fer cues i la confirmació de la cita és immediata.

Tot i que el servei està operatiu des del dilluns 8 de juny, l'Ajuntament deixarà un període de prova fins l'1 de juliol, moment en què passarà a ser obligatòria la petició de cita prèvia per aquests dos serveis, tràmits d'empadronament i certificats digitals.

Pel que fa a la resta de tràmits, l'Ajuntament, que fins ara atenia per 4 finestres exteriors, ha començat el mateix dilluns 8 de juny a atendre a l'interior de l'edifici, en principi amb aforament limitat a 3 persones. Aquestes condicions d'accessibilitat a l'edifici aniran canviant en funció de com vaja evolucionant la 'nova' normalitat.

Registra't al nostre NEWSLETTER i rebràs les últimes notícies del municipi al teu correu electrònic.

Podràs donar-te de baixa en qualsevol moment.


3 + 2 =