Registre Civil

REGISTRE CIVIL

Amb motiu de l’entrada en vigor de la Llei 20/2011, de 21 de juliol, del Regitre Civil, l’oficina del Registre Civil de Pedreguer s’anomenarà OFICINA COL·LABORADORA DEL REGISTRE CIVIL DE PEDREGUER, delegada de l’Encarregat del Registre Civil de Dénia. El 30 d’abril de 2024, mitjançant la Resolució de la Direcció General de Seguretat Jurídica i Fe Pública, entra en servei efectiu l’aplicació informàtica Dicireg, en les Oficines del Registre Civil del Partit Judicial de Dénia.

La nova Llei del Registre Civil suprimeix l’antic model de Registre Civil dividit en Seccions (Naixements, matrimonis, defuncions, tuteles i representacions legals) i crea un registre individual per a cada persona, a la qual se li assignarà un Codi Personal des de la primera incripció que es practique. També incorpora l’ús de les noves tecnologies introduint un Registre Civil únic electrònic, a través de l’aplicació Dicireg, en la qual es practicaran les Inscripcions informàtiques i es donarà fe dels fets i actes del Registe Civil, incorporant la signatura electrònica. 

Canvia també l’organització del Registre Civil, creant-se les Oficines Col·laboradores del Registre Civil, com la de Pedreguer, que dependran de les Oficines Generals del Registre Civil ubicades en els caps del partit judicial, en el nostre cas, a Dénia.

TRÀMITS A REALITZAR DAVANT L’OFICINA COL·LABORADORA DEL REGISTRE CIVIL DE PEDREGUER

Tota persona que comparega davant l’Oficina Col·laboradora del Registre Civil de Pedreguer, haurà d’identificar-se amb DNI, NIE o Passaport.

 L’Oficina Col·laboradora del Registre Civil de Pedreguer, podrà tramitar els següents Expedients Gobernatius d’Inscripció:

 1.- Inscripcions Principals de Naixement, dels nounats els pares dels quals estiguen empadronats a Pedreguer.

 2.- Inscripcions Principals de Defunció, quan la defunció haja ocorregut en aquesta población

 3.- Autoritzacions i Inscripcions Principals de Matrimoni, quan, al menys, un dels cònjugues estiga empadronat a Pedreguer

 4.- Les Inscripcions complementàries que s’hagen de practicar en els llibres físics antics del Registre Civil

 

A més, l’Oficina Col·laboradora de Pedreguer, recollirà la sol·licitud i documents i tramitarà els expedients governatius que es detallen a continuació per a després remetre’ls a l’Oficina Geneneral del Registre Civil de Dénia:

 1.- Canvi de nom i cognoms, permesos per la Llei

 2.- Nacionalitat amb valor de simple presumpció

 3.- Rectificació d’error

 4.- Matrimoni civil que s’haja de celebrar en una altra població.

 

L’Oficina Col·laboradora del Registre Civil de Pedreguer, també pot emetre:

 A.- Fes de vida, que requereixen la presència de l’interessat. Les persones impedides hauran de presentar un certificat mèdic recent relatiu a la seva impossibilitat de personar-se.

 B.- Certificats de naixement, matrimoni o defunció, sempre que s’acredite interés legítim per a demanar-los. Es poden demanar per les següents vies:

 

1.- La Seu Electrònica del Ministeri de Justícia:  https://sede.mjusticia.gob.es/es.

2.- Presencialment, únicament per a les persones empadronades a Pedreguer. Qualsevol persona pot demanar una certifició en l’Oficina del Registre Civil de la població de residència.

3.- Mitjançant el correu electrònic d’aquesta Oficina Col·laboradora: jpaz_pedreguer@gva.es, únicament per a les persones residents a l’estranger.

 

Legitimitat per a demanar certificacions. Poden demanar certificacions les següents persones:

- La pròpia persona interessada, és a dir, l’inscrit/a, el/la seu representat legal (si fora menor d’edat o amb capacitat jurídica modificada judicialment), el/la cònjuge, el/la parella de fet, i els/les familiars de primer grau (pares i fills, sogres, gendres i nores), poden sol·licitar el certificat únicament identificant-se, sense necessitat d’acreditar interés legítim.

- Els familiars de segon grau, és a dir, avis, germans/es, nets/es i cunyats/des, necessitaran identificar-se i, a més, omplir i signar el següent model (DESCARREGAR MODEL)

- Qualsevol altra persona o entitat, necessitarà una autorització prèvia de la persona inscrita, o, si l’inscrit haguera mort, dels/les familiars de primer grau. (DESCARREGAR MODEL)

- Les persones que sol·liciten un certificat sense autorització de la persona inscrita, hauran de manifestar per a què ho necessiten, que necessàriament haurà d’ésser per a realitzar algun tràmit administratiu o judicial. (DESCARREGAR MODEL)

 

PER A QUALSEVOL INFORMACIÓ, PODEN TELEFONAR AL 965761061, O BÉ ENVIAR UN CORREU ELECTRÒNIC A   jpaz_pedreguer@gva.es

LA RESTA D’EXPEDIENTS ES TRAMITARAN EN REGISTRE CIVIL DE DÉNIA. Per a tramitar qualsevol expedient en Dénia, hauran de demanar CITA PRÈVIA a través de la web www.tramita.gva.es. En el camp Servicio d’aquesta web, s’haurà de posar Otros trámites de matrimonio (capitulaciones), encara que el tràmit siga un altre (Jura, Rectificació d’error, Tanscripció Nac. Matr, etc.) Per a qualsevol consulta, poden telefonar al  965938644.

Registra't al nostre NEWSLETTER i rebràs les últimes notícies del municipi al teu correu electrònic.

Podràs donar-te de baixa en qualsevol moment.


2 + 5 =