Conclou la primera fase de rehabilitació del CEIP El Trinquet
El projecte de rehabilitació integral del col·legi El Trinquet va arrancar les obres a l’acabament del curs escolar 2020/21. Al llarg d’aquest estiu, aprofitant les merescudes vacances de l’alumnat i del claustre, l’Ajuntament de Pedreguer i Urbamed, l’empresa constructora concessionària, no han baixat el ritme i han aconseguit tindre enllestida, en els terminis establerts, la primera fase d’aquest Edificant.
Cal recordar que aquest projecte de l’Edificant, valorat en 1.069.561,62 € (883.935,22€ euros més 185.626,40 € d'IVA), té un termini d’execució de 14 mesos que, alhora, es desenvoluparà en 3 fases. La primera fase, ja acabada, s’ha centrat en la rehabilitació de l’ala esquerra del centre i una de les pistes del pati. La segona fase, ja iniciada, té previst centrar les actuacions sobre la zona central de l’escola i s’espera que estiga enllestida per al 9 d’octubre. La tercera i última fase, que rehabilitarà l’ala dreta del col·legi està prevista per a l’estiu de l’any 2022. Així doncs el projecte d’aquest Edificant es desenvoluparà al llarg del curs 2021/22.
Al llarg d’aquestes fases de rehabilitació s’espera que es solucionen les deficiències detectades de tipus constructiu, de les instal·lacions existents, energètiques i de la funcionalitat del propi col·legi.
D'una banda, s'intervindrà sobre els elements estructurals de formigó armat, com ara bigues o pilars, realitzant reforços estructurals en aquells casos que siga necessari. A més, atès que la solería del centre presenta un estat de conservació molt deficient, es realitzarà la seua substitució, executant fins i tot una capa de compressió sobre els forjats que resolga els problemes de fissuracions que actualment presenta el paviment derivats de les diferents deformacions entre cada element del propi forjat. A la façana es realitzarà una intervenció per reparar les fissuracions produïdes entre diferents paraments o materials de diferent naturalesa, així com la regeneració de la capa de revestiment continu que presenta grans esvorancs. La coberta plana del bloc central genera filtracions puntuals en les estàncies inferiors, de manera que la capa d'impermeabilització serà reparada i reforçada.
Finalment, la capa d'acabat de l'accés i del pati serà demolida i executada de nou a causa del deteriorat estat en què es troba. Pel que fa a les instal·lacions existents de l'edifici, es proposa la seua adequació a la normativa vigent. Per a això es requereix una instal·lació completa d'elements de protecció contra incendis, com extintors, ruixadors, detectors i polsadors. Pel que fa a la instal·lació elèctrica, la seua adequació al vigent Reglament Electrotècnic de Baixa Tensió REBT 2002 comporta la substitució de la totalitat del cablejat per un altre lliure d'halògens, així com l'adequació de la instal·lació d'enllumenat amb l'objectiu de reduir els costos energètics amb nivells superiors d'il·luminació. Finalment, per millorar les instal·lacions de calefacció es substituiran les calderes i s'incorporaran sistemes d'aerotèrmia per millorar les condicions energètiques de l'edifici.
Per resoldre els problemes de funcionalitat detectats i millorar l'accessibilitat de l'edifici, es projecta la instal·lació de dos ascensors i diverses rampes, així com la reforma completa dels lavabos. D'altra banda, es substitueixen les finestres per altres amb millor vidre i fusteria, i es reforma íntegrament la cuina per a la seua adequació a la normativa vigent. Finalment, es realitzarà l'execució d'una aula per al logopeda mitjançant la separació física de l'espai que s'està fent servir actualment, i l'habilitació d'un espai destinat a cambra de neteja.
La regidora d’obres Victòria Simó Noguera ha manifestat que les obres avancen a bon ritme i s’espera que acaben en els terminis establerts al projecte. Així, per a l’inici del proper curs podrà estar el centre rehabilitat.
El regidor d’educació Ferran Lloret Morell ha declarat que aquesta rehabilitació era molt necessària per l'antiguitat del centre i que amb aquest projecte s’espera que l’alumnat actual i futur tinga unes instal·lacions educatives, allò anomenat el tercer docent, adequades.