Tren de la Costa. Entrevista amb Julio Gil Roda, subdirector de Planificació de la Conselleria d'Infraestructures.

06/03/2012
"Les al•legacions en contra del traçat de la línia del “Tren de la Costa” encara no s’han resolt." "No té sentit parlar d’ubicació d’estacions quan encara no s’han resolt les al•legacions presentades a la proposta de traçat de la línia ferroviària." En una reunió celebrada el passat dijous, 1 de març,  a la seu de la Direcció General de Planificació, Logística i Seguretat, el seu subdirector, Julio Gil Roda, va assegurar a l’Alcalde de Pedreguer, Sergi Ferrús, i al Regidor d’Urbanisme, Josep Antoni Fornés, que el document sobre la proposta de traçat estava en fase de resolució d’al•legacions i que no es podia determinar una data per a la seua resolució, atès que es tractava d’un projecte de gran complicitat i que s’estava presentant una gran quantitat d’al•legacions. Es va anunciar que hi havia presentades més de 300 al•legacions, de les quals més del 10% corresponen a ciutadans o associacions de Pedreguer (com FUNDEM o la Plataforma en defensa del territori de Pedreguer) i que, com els representants municipals van traslladar al subdirector, defensaven bàsicament la modificació del traçat de línea de ferrocarril, mantenint un corredor d’infraestructures, per tal de no destrossar gran part del terme municipal de Pedreguer. Tant a nivell econòmic, com mediambiental i lògic, consideren aquesta petició de sentit comú. Sobre la ubicació de l’estació no fan esment; el que sí deixen clar és que la millor opció seria al llarg d’eixe corredor entre El Verger i Gata. Es va traslladar a Gil l’estranyesa davant les declaracions d’altres alcaldes de la comarca sobre la ubicació de l’estació d’aquest tren, vist que encara no estan informades les al•legacions de Pedreguer i que en la proposta de reserva de sòl no s'esmenten, per a res, les paraules "estació de tren". Julio Gil va explicar que en la reunió del Director General Carlos Eleno amb l’Alcalde d’Ondara es va dir que apareixeria grafiada l'estació de tren (“apeadero”) a Ondara, per les mateixes característiques de la línia ferroviària: fins la futura estació “comarcal” (que, per cert, en els plànols anteriors apareix íntegrament dins del terme de Pedreguer) des de València és d’ample “estret” i pot donar tant servei de mitja-alta velocitat com de rodalies (i en aquest cas compta amb parades en diferents poblacions), però des de la futura estació “comarcal” fins a Alacant és de via ampla, i només té servei de mitja-alta velocitat. Per això, va explicar, són perfectament compatibles les dues estacions. Els representants municipals van insistir en que la ubicació de l’estació no era el motiu de la seua visita, sinó deixar clar que el que defensa Pedreguer, tant en acord plenari com a través de les al•legacions, és un altre traçat que vaja pegat al corredor d’infraestructures que forma l’autopista i la nacional 332; que fins que no estiguen resoltes aquestes al•legacions, no té sentit parlar de la ubicació de l’estació, cosa que va confirmar el subdirector de Transports. Per tot això, van aprofitar per preguntar per què, en contra de l’esperit de la proposta de Conselleria, hi havia 8,5 km que, en arribar al terme de Pedreguer, se separen inexplicablement de l’autopista per tornar a ella més endavant. Gil va dir que en el seu moment, es van adduir dues raons: d’una banda per aprofitar l’arribada del “trenet” de Dénia, com una mena de “llançadera”; d’altra banda, per evitar greuges comparatius, es va considerar adient que circulara fitant dos termes municipals (per tal que,diguem-ne, es repartiren els inconvenients). Ferrús i Fornés li van dir que trobaven eixes dos raons prou febles (almenys comparant-les amb els contres: no te cap sentit lògic, ni pressupostari, ni territorial aquest traçat, “afectant i destrossant gratuïtament el nostre terme municipal en vuit Km., per arribar a un camp”): d’una banda, el “trenet” es pot aprofitar perfectament en un punt més proper de l’autopista; i d’altra banda, Pedreguer no tindria problemes en acceptar el traçat d’eixos 8 km. íntegrament al seu terme... si el traçat va seguint el corredor de les infraestructures ja construïdes. Gil va acabar confirmant el fet que totes les al•legacions estaven encara en estudi, que les al•legacions presentades per Pedreguer eren raonables i que, efectivament, la ubicació de l’estació “comarcal” depèn directament de la resolució de les esmentades al•legacions.
Registra't al nostre NEWSLETTER i rebràs les últimes notícies del municipi al teu correu electrònic.

Podràs donar-te de baixa en qualsevol moment.


3 + 3 =