PROU. Estem fartes de la violència masclista!, el crit de Pedreguer per a un novembre feminista
Pedreguer organitza un mes d’activitats per conscienciar, reflexionar i actuar contra la violència de gènere. Amb el lema “PROU. Estem fartes de la violència masclista!”, l’Ajuntament de Pedreguer, a través de la Regidoria d’Igualtat i la Comissió d’Igualtat, impulsa durant tot el mes de novembre una programació d’activitats per reivindicar el 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones.
Les propostes combinen reflexió, expressió artística i mobilització col·lectiva, amb l’objectiu de sensibilitzar la població i denunciar totes les formes de violència que continuen patint les dones, tant en l’àmbit físic com en l’entorn digital o simbòlic.
Dijous 13 de novembre · 19.00 h · Casa de la Cultura
Xerrada: “OnlyFans i xarxes socials: els nous escenaris de la violència de gènere”
A càrrec de Laura Barrios Oliver, presidenta de la Federació de Dones Joves.
Una sessió per analitzar com les plataformes digitals estan transformant les formes de control, explotació i violència cap a les dones, i per reflexionar sobre la necessitat d’una mirada crítica i feminista davant els nous models de socialització digital. La xerrada està dirigida a persones majors de 18 anys, especialment a les famílies amb xiquets i xiquetes de Pedreguer.
Dijous 6 de novembre · 18.00 h · Cal Comes
Taller d’il·lustració, creativitat i collage, amb Tres Voltes Rebel
Una activitat participativa per explorar la creativitat com a eina d’expressió i reivindicació.
Dirigit a joves (màxim 25 places).
Inscripcions: joventut@pedreguer.es
Dimarts 25 de novembre · 19.30 h · Eixida des de la Glorieta
Manifestació: Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones
Convocada per la Comissió d’Igualtat i els centres educatius de Pedreguer, aquesta manifestació vol fer visible el rebuig col·lectiu a la violència masclista i recordar les víctimes que ja no hi són.
Divendres 5 de desembre · 19.00 h · Casa de la Cultura
Presentació dels microrelats de l’IES Pedreguer
L’alumnat del centre presentarà els seus textos escrits per la igualtat i contra la violència de gènere, una mostra de compromís i creativitat juvenil per un futur lliure de violències.
Des de la Regidoria d’Igualtat, es convida tota la ciutadania a participar activament en aquestes propostes, perquè la lluita contra la violència masclista és una responsabilitat col·lectiva.
