Llegida l'acta de la XXXV edició dels Premis d'Honor Vila de Pedreguer

09/10/2026

Este divendres, 9 d'octubre, en el marc dels actes organitzats amb motiu de la Diada del 9 d’Octubre, ha tingut lloc, com és habitual, la lectura de l’acta de la XXXV edició dels Premis d’Honor Vila de Pedreguer, realitzada per l’alcalde del municipi, Sergi Ferrús Peris.

Aquesta ha sigut la decisió del jurat:

Reunit el Jurat dels Premis d’Honor Vila de Pedreguer, després de deliberar extensament sobre les diferents propostes presentades
Acordà:

Concedir el XXXV Premi d'Honor d'àmbit local a CARLES MULET GRIMALT com a reconeixement a la seua rica obra literària; a la tasca d’investigació de la cultura i la llengua del nostre País; pel treball en favor de la renovació pedagògica; per la seua honestedat intel·lectual amb una ferma trajectòria en la lluita pels drets socials i, a més, pel seu continu mestratge en qualitat humana i bonhomia.

Concedir el XXXV Premi d’Honor al mèrit urbanístic o arquitectònic a LUIS CORTÉS MESEGUER, per la seua destacada tasca en la restauració i conservació de la cúpula de l’església de les Escoles Pies de València, una de les més grans d’Europa, mitjançant l’aplicació d’una metodologia rigorosa, el treball d’un equip multidisciplinari, la investigació avançada i la innovació estructural.

Concedir el XXXV Premi d’Honor al mèrit cultural al CINE JAYAN com a reconeixement a la llarga trajectòria en favor de la difusió del cine d’autor i independent en versió original; per l’aposta constant en la programació per a un públic crític i en favor de la cultura cinematogràfica a la Marina Alta des de la gran pantalla.

Concedir el XXXV Premi d’Honor a la defensa de les llibertats i la solidaritat a CONSUELO GARCÍA DEL CID GUERRA, iniciadora de la tasca de recuperació de la memòria del “Patronato de protección a la mujer”, organisme que durant més de quaranta anys es va dedicar a salvaguardar «la dignificació moral de la dona». Realment, el “Patronato” era una eina de control sobre la població femenina, que tractava d'imposar un model de dona submisa, esposa i mare abnegada.

L'acte es va emmarcar durant el concert de Néstor Mont.

El lliurament dels premis està previst pel proper 28 de novembre, com a colofó d'un mes dedicat a conèixer millor totes les persones i institucions guardonades, si la legislació electoral ho permet (hi ha eleccions convocades per al 29 de novembre). Tota la programació es farà pública al llarg d'este mes d'octubre.

Registra't al nostre NEWSLETTER i rebràs les últimes notícies del municipi al teu correu electrònic.

Podràs donar-te de baixa en qualsevol moment.


1 + 2 =